Po fantastycznej zeszłorocznej edycji Akademii Smaku, która zdobyła główną nagrodę w konkursie Kreatury 2016 w kategorii „Kampania” oraz wyróżnienie w kategorii „Kampania Zintegrowana Digital”, w tym roku czeka nas kolejna odsłona tego wielokanałowego projektu content marketingowego. Pomysł został wypracowany wspólnie przez agencję INSIGNIA i dział marketingu marki Bosch. Za nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę działań odpowiada agencja INSIGNIA.
Nowa osoba w Kapitule Akademii Smaku Bosch
W tegorocznej odsłonie kampanii pojawi się nowy członek Kapituły – Jacek Bilczyński. To znany trener personalny, promotor fit lifestylu oraz autor książek o zdrowym trybie życia. Kojarzony z programów telewizyjnych, bloger i YouTuber. Jacek Bilczyński prowadzi również FIT Akademię, czyli cykl szkoleń dla trenerów i dietetyków. Jest autorem licznych publikacji na temat zdrowego żywienia. Trener i dietetyk gwiazd będzie dzielił się swoją wiedzą z czytelnikami portalu Akademia Smaku oraz wspierał dotychczasowych ekspertów:
Tomasza Jakubiaka – szefa kuchni stawiającego sprawę smaku na ostrzu noża. Jakubiak to charyzmatyczny i kreatywny kucharz, który poprzez mistrzowskie porady uczy prawdziwej sztuki gotowania.
Tomasza Lacha – blogera kulinarnego, autora Zajadam.pl, publikującego najlepsze przepisy w sieci. Jego znakiem rozpoznawczym są sezonowe produkty i nieustanne poszukiwania nowych wariacji smakowych.
Stawiamy na dobre i zdrowe jedzenie!
Myślą przewodnią kampanii jest „Zmień kuchnię na dobre!”. Oprócz idei nauczenia odbiorców, jak dobrze gotować, eksperci będą przekonywać, że można przyrządzać dania pyszne, tradycyjne, a jednocześnie zdrowe. Jak informuje Tomasz Michalik, Business Development Director w agencji INSIGNIA, kampania zostanie podzielona na dwa etapy: – Na wiosnę będziemy wspólnie z fanami zmieniać kuchnię na dobrą, promując zdrowe propozycje menu. Jesienią postaramy się zainspirować odbiorców pomysłami na tradycyjne polskie dania w wersji fit – mówi Tomasz Michalik.
Dzięki aktywacjom, na fanów będą czekać liczne konkursy, w których będą mogli wykazać się kreatywnością i innowacyjnością w kuchni. Będą oczywiście wspierani m.in. wideoblogami oraz przepisami od zaangażowanych influencerów.
Jeszcze więcej wiedzy i zabawy dzięki content marketingowi
Strategiczną bazą projektu Akademia Smaku jest portal www.akademiasmaku.pl, dla którego stworzona została dedykowana redakcja. - W tym roku stawiamy jeszcze mocniej na content. Zadaniem dla redakcji portalu w 2017 r. będzie publikowane dopasowanych do m.in. panującej pory roku treści redakcyjnych w celu konsekwentnego zwiększania ruchu organicznego dzięki synergii Content, SEO i Social Media – opowiada Tomasz Michalik z agencji INSIGNIA, który przekonuje, żemożemy spodziewać się jeszcze mocniejszych sezonowych akcentów w postaci przepisów i artykułów poradnikowych oraz wideo-przepisów.
Nowością na portalu będą quizy kulinarne, czyli interaktywny content, jaki będzie miał następujące zadania: usystematyzowanie wiedzy czytelników portalu, ich aktywację oraz dostarczanie rozrywki. Zwieńczeniem wydarzeń w 2017 roku będzie event kulinarny, w czasie, którego fani oraz eksperci wchodzący w skład Kapituły będą wspólnie gotować najciekawsze przepisy nadesłane przez cały rok.
Akademia Smaku w pigułce
Akademia Smaku to wielokanałowy projekt kulinarny, w jakim połączono: video warsztaty bogate w porady dla gotujących, portal www.akademiasmaku.pl będący strategiczną osią komunikacyjną dla wszystkich działań, kulinarne spotkania w Centrum Domowych Inspiracji Bosch, podczas których uczestnicy gotują ze znanymi kucharzami.
Atrakcyjne nagrody i niezapomniana atmosfera sprawia, że Akademia Smaku to jeden z najciekawszych cykli kulinarnych w naszym kraju. Projekt kierowany jest do miłośników kuchni, tworzących swoistą kulinarną społeczność. To oni dzielą się swoimi przepisami i kulinarnymi poradami, a także poznają tajniki kuchni od ekspertów. Akademia przybliża markę Bosch i umożliwia poznanie najnowszych sprzętów oraz użytych w nich technologii poprzez sprawdzone przepisy.
Projekt Akademia Smaku zdobył nagrodę w konkursie Kreatury 2016 w kategorii „Kampania” oraz wyróżnienie w kategorii „Kampania Zintegrowana Digital”.
Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA.
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/edukacja-kulinarna-dobre-tresci-i-celebryci-startuje-kolejna-edycja-akademii-smaku-bosch